راهنمای خرید پیانو

راهنمای خرید پیانو

آنچه در خصوص راهنمای خرید پیانو می خوانید:

خرید پیانو، به خصوص برای افراد مبتدی، یک فرآیند پیچیده است. اینکه شما بودجه و فضای لازم برای خرید یک پیانو دارید؟ یا می خواهید یک پیانوی ارزان و جمع و جور برای شروع بخرید؟ همه در تصمیم نهایی برای خرید پیانو مهم هستند. در این راهنمای خرید پیانو، می خواهیم در مورد هر آن چیزی که برای خرید پیانو لازم دارید؛ صحبت کنیم.

چه پیانویی می خواهید؟

پیانو یکی از گران ترین سازهای موسیقی است. خرید پیانو می تواند دشوار، گیج کننده و زمان بر باشد. اینکه شما چه پیانویی می خواهید، از اولین سوالاتی است که باید از خود بپرسید. برای پاسخ به این سوال باید با انواع پیانو و تفاوت پیانو دیجیتال و آکوستیک آشنا شوید.

یک پیانوی آکوستیک مدل های بسیاری دارد. شما به دنبال یک پیانوی دیواری هستید یا گرند یا قائم؟ به عنوان مثال اگر شما به دنبال یک پیانوی گرند باشید، باید هزینه بسیار بالاتری پرداخت کنید.

پیانوهای گرند صدای عمیق ‌تری دارند و طیف وسیع‌ تری از صداها را تولید می‌کنند، اما همانگونه که گفته شد؛ گران ‌تر بوده و صفحه‌ های صوتی بزرگ ‌تری دارند. صفحه صوتی، یک قطعه چوبی است که لرزش سیم ‌ها را منتقل می ‌کند.

در مقابل اگر تازه کار هستید، بهتر است از پیانوهای دیجیتال که هزینه کمتری داشته و برای شروع مناسب هستند؛ استفاده کنید. مهم نیست که می خواهید یک پیانوی نو خریداری کنید یا یک پیانو دست دوم. در هر صورت این راهنمای خرید به شما کمک می کند، انتخاب بهتری داشته باشید.

انواع پیانو برای خرید

ما دو نوع پیانو داریم:

  • پیانوی آکوستیک که همان نسل کلاسیک پیانو هستند.
  • پیانوی دیجیتال که در واقع یک پیانوی شبیه سازی شده هستند.

در این مقاله توضیحات لازم درباره هر دو نوع پیانو ارائه می شوند تا بسته به نیازهای خود، بهترین مدل را خریداری کنید.

پیانو آکوستیک

بررسی پل پیانو

یکی از انواع پیانو، پیانو آکوستیک است که انواع مختلفی همچون پیانو رویال، بیبی گرند و قائم دارد. اما، همه آن ها یک ویژگی مشترک دارند. صدا با فشار دادن کلاویه ها و به صورت کاملا مکانیکی تولید می شود.

پیانوهای آکوستیک دارای صدای بسیار گسترده تر، غنی تر و بلندتر هستند و این باعث می شود آنها برای سالن ها و کنسرت ها عالی باشند.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: پیانو رویال چیست؟

پیانو دیجیتال

پیانو دیجیتال همتای الکترونیکی پیانوی آکوستیک است. آنها عموما دارای کلاویه وزنی هستند. اما به جای ضربه چکش به سیم برای ایجاد صدا، پیانوی دیجیتال شامل یک صفحه مدار و نمونه های پیانو است. در واقع صدایی که از یک پیانوی دیجیتال پخش می شود، نمونه ای از صدای یک پیانوی آکوستیک است.

15 نکته بسیار مهم در خرید پیانو

برای خرید بهترین پیانو دیجیتال و آکوستیک، لازم است نکاتی را برای خرید بهترین گزینه رعایت کنید. در این بخش از راهنمای خرید پیانو، قصد داریم به بررسی 12 مورد از مهم ترین نکات خرید پیانو اشاره کرده و توضیحاتی را ارائه کنیم.

امکانات پیانو را بررسی کنید.

پیانو آکوستیک، ساز بسیار پیچیده ای که در طول تاریخ طولانی موسیقی پیانو توسعه یافته است. صدایی جذاب و ناب با کیفیت موسیقایی غنی برگرفته از طنین و هارمونیک تارها می باشد که برای نواختن یک موسیقی بی حد و حصر عالی است.

در مقابل پیانو دیجیتال سبک، جمع و جور و بدون نیاز به تنظیم و همراه با قابلیت شبیه سازی صداهای مختلف موسیقی همانند یک پیانو آکوستیک با قابلیت ضبط است.

زمانی که قصد خرید یک پیانو را دارید؛ حتما با توجه به نیازتان، امکانات آن را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر قصد ضبط قطعه را دارید؛ اینکه پیانوی مورد نظر قابلیت ضبط آهنگ داشته باشد؛ معیار مهمی است.

طول عمر و قدرت ماندگاری را در نظر بگیرید.

یک پیانوی آکوستیک را می توان با تعویض قطعات فرسوده و انجام تنظیمات دوره ای، در بازه زمانی طولانی استفاده کرد. طول عمر یک پیانو آکوستیک حدود 40 تا 60 سال است، اما با نگهداری درست شاید برای 100 نیز عمر کند.

این در حالی است که عمر مفید یک پیانو دیجیتال، به استانداردهای طول عمر مورد انتظار قطعات الکترونیکی بستگی دارد. طول عمر مفید این نوع از پیانو حدود 8 تا 10 سال است. همچنین هر سال مدل های جدید پیانو آکوستیک به بازار عرضه می شود که موجب کاهش ارزش مدل های قبلی می شود.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: بهترین پیانو آکوستیک

براساس فضایی که در اختیار دارید، انتخاب کنید.

ممکن است بخواهید یک پیانوی بزرگ بخرید، اما باید فضایی که در اختیار دارید؛ در نظر بگیرید. پیانویی که به خوبی در خانه شما جای می گیرد، بخش مهمی در خرید پیانو است. اگر پیانوی شما فضای زیادی را اشغال کند، ممکن است از این که همیشه سر راهتان باشد؛ خسته شوید. اگر پیانویی که انتخاب می‌کنید کوچک‌تر از آن چیزی است که باید باشد، ممکن است به صدایی که می‌خواهید نرسید. پس قبل از خرید، به ابعاد پیانو توجه کنید.

بررسی صدای پیانو، مهمترین عامل در خرید پیانو

صدای یک پیانو بستگی به کیفیت و همچنین برند تولیدکننده آن دارد. بهترین کاری که برای بررسی صدای پیانو می توانید انجام دهید، تست آن هاست. احتمالا می دانید به دنبال چه صدایی هستید و با بررسی پیانوهای مختلف، صداهای برتر و برندهایی که پیانوهای با صدای بهتر ارائه می دهند را تشخیص می دهید.

قبل از خرید پیانو، آن را تست کنید.

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید، تست پیانو قبل از خرید است. اگر امکان بررسی و استفاده قبل از خرید وجود داشته باشد، عالی است. می توانید پیانو را قبل از خرید بررسی کنید. صدا و موارد فنی آن را به همراه یک فرد باتجربه تر آزمایش کنید. پیشنهاد می کنیم هنگام تست پیانو به این عوامل توجه کنید:

  • ظاهر پیانو

ظاهر پیانو، عاملی است که هنگام تست پیانو باید بررسی شود. اینکه پیانو خط و خشی نداشته باشد. هنگامی که ظاهر پیانو را بررسی می کنید، مطمئن شوید که آثار هیچ گونه ایراد یا تاب برداشتنی روی آن وجود نداشته باشد.

  • احساسی که از نواختن دارید.

پس از اینکه مطمئن شدید پیانو هیچ ایراد ظاهری ندارد؛ با نواختن، احساسی که از نواختن آن می گیرید را تست کنید. با این کار می توانید ببینید که عملکرد پیانو چکونه است و هنگام نواختن آن چه حسی دریافت می کنید.

  • صدای پیانو

صدای پیانو، موضوعی است که باید آن را جدی بگیرید. شما باید پیانویی را انتخاب کنید که صدای آن برای گوشتان جذاب باشد. حتی می توانید صدای پیانو هنگام نواختن را ضبط کنید و سپس آن را گوش کنید. به این ترتیب می توانید دقیق تر صدای آن را بشنوید.

بودجه، عاملی موثر در خرید پیانو

در این مرحله از فرآیند خرید پیانو، باید ایده ای از آنچه می خواهید و بودجه ای که برای آن دارید؛ داشته باشید. اینکه چه نوع پیانویی با چه ویژگی هایی را خریداری کنید؛ همگی تابعی از بودجه ای است که دارید.

تعداد کلاویه

اگر قصد خرید یک پیانو دیجیتال را دارید، سعی کنید حتما یک پیانوی دیجیتال 88 کلاویه ای خریداری کنید. این تعداد، کلیدهای استاندارد یک پیانوی آکوستیک است. داشتن 88 کلاویه به شما این امکان را می دهد که هر آهنگی را بدون محدودیت روی پیانو اجرا کنید.

حساسیت کلاویه ها

راهنمای خرید انواع پیانو

برای نواختن یک پیانو، به کلاویه هایی وزن دار و حساس به لمس نیاز دارید و این موضوعی بسیار مهم است. لمس، مهارتی است که باید از روز اول، شروع به پیشرفت در آن کنید. دانستن نحوه استفاده از کلاویه برای تولید صدایی ظریف یا قدرتمند، یک مهارت اساسی است و شما با خرید یک ساز با حساسیت پایین کلاویه، نمی توانید این مهارت را به درستی کسب کنید.

حتما کیفیت ساز را در نظر بگیرید.

کیفیت ساز به عوامل زیر وابسته است:

  • نوع پیانو
  • برند
  • نو یا دست دوم بودن پیانو
  • امکانات

در اغلب مواقع، هر چقدر پول بیشتری پرداخت کنید، ساز بهتری خریداری می کنید. اما ممکن است یک ساز، علیرغم قیمت بالا، کیفیت پایینی داشته باشد. بهتر است با توجه به بودجه خود، کارایی و صدایی که از آن انتظار دارید، ابعاد ساز و سایر موارد پراهمیت، بهترین گزینه را تهیه کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

پیانو را از فروشگاهی تهیه کنید که گارانتی ارائه می دهد. گارانتی و خدمات پس از فروش، عامل بسیار مهمی است که هنگام خرید پیانو باید به آن توجه کنید. سلولیکس، انواع پیانو دیجیتال و آکوستیک از برندهای مختلف و لوازم جانبی مورد نیاز برای آن را با گارانتی، خدمات پس از فروش و ضمانت اصالت کالا عرضه می کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

از یک متخصص کمک بگیرید.

اگر کسی را می شناسید که در این زمینه تخصصی دارد، می توانید از او کمک بگیرید. اگر امکانش وجود دارد با یکدیگر چند گزینه را بررسی کنید. در غیر اینصورت می توانید با دنبال کردن ویدئوهای یوتیوب و سرچ در اینترنت اطلاعات بیشتری به دست آورید. همچنین می توانید از فروشندگان پیانو کمک بخواهید.

هزینه های نگهداری را در نظر بگیرید.

قبل از خرید پیانو، مهم است که هزینه های نگهداری آن در آینده را بدانید. اگر پیانو نو باشد، ممکن است نیاز به نگهداری کمتری داشته باشد، اما یک پیانوی دست دوم یا بازسازی شده ممکن است هزینه نگهداری بالاتری داشته باشد. همچنین پیانوهای آکوستیک به نسبت پیانوهای دیجیتال، هزینه نگهداری بالاتری دارند. هزینه هایی همچون هزینه کوک، صداگذاری، روغن کاری، تعویض کلید و تمیز کردن از جمله این موارد است.

پل های پیانو را بررسی کنید.

حتما هنگام خرید پیانو، از فروشنده بخواهید تا پل های زیر پیانو را نشان دهد. شما باید بررسی کنید که تکه های بزرگی در این قسمت وجود نداشته باشد. پل های پیانو، تکه های چوبی هستند که سیم های زیادی از پیانو به آن ها متصل شده است.

برند تولیدکننده

برندهای پیانو برای خرید

برندها مطمئناً تفاوت هایی دارند. به عنوان مثال، پیانوهای تولیدی برند Steinways صدای گرم ‌تر و ملایم‌ تری دارند. یاماها و کاوایی بر بازار پیانوی آکوستیک تسلط دارند، در حالی که رولند، کاسیو و نورد برندهای بزرگ در بازارهای پیانوهای دیجیتال هستند.

این تفاوت ها برای افراد مختلف جذاب است و هیچ پاسخ درست یا غلطی برای اینکه کدام برند بهتر است؛ وجود ندارد. تنها چیزی که اهمیت دارد؛ این است که تولیدات کدام برند برای شما مناسب تر و جذاب تر است. پیشنهاد می شود قبل از خرید، پیانوهای برندهای مختلف را تست کنید.

از بررسی قیمت پیانو غفلت نکنید.

قیمت پیانو به عوامل بسیار متعددی بستگی دارد. پیانوهای آکوستیک از پیانوهای دیجیتال گران تر هستند. پیدا کردن محدوده قیمتی که با آن راحت هستید؛ یکی از جنبه های مهم خرید پیانو است. اگر به دنبال خرید یک پیانوی خوب هستید، باید بدانید که قیمت ها پایین نیستند.

برای به دست آوردن قیمت یک پیانو باید به عوامل زیر توجه داشته باشید:

  • نوع پیانو: آکوستیک یا دیجیتال؟
  • زیردسته پیانو: پیانوهای آکوستیک و دیجیتال زیردسته های مختلفی دارند. به عنوان مثال، پیانوهای آکوستیک خود شامل زیرمجموعه هایی چون گرند و قائم هستند که هر کدام قیمت، کیفیت و کارایی مشخصی دارند.
  • برند تولیدکننده: هر برند، محصولات اختصاصی خود را تولید می کند که قیمت هایی متفاوت دارد. برخی برندهای لوکس تر، قیمت هایی بالاتر نیز ارائه می کنند.
  • کارایی مدنظر: قیمت هر پیانو، بسته به ویژگی هایی است که دارد. ممکن است یک پیانو دارای ویژگی های کمتر و به طبع قیمتی ارزان تر باشد.

پس از بررسی نیازهای خود و بودجه ای که دارید، می توانید بهترین مدل را خریداری کنید.

نکات مهم برای خرید پیانو دست دوم

اگر قصد خرید یک پیانو دست دوم دارید، پیانو آکوستیک گزینه مناسبی است. اکثر متخصصان طول عمر یک پیانوی آکوستیک را 40 تا 60 سال می دانند. بهتر است اگر توانایی مالی دارید، یک پیانوی دست دوم از برند معتبری که می شناسید، بخرید.

همیشه قبل از خرید پیانو آن را بنوازید. آهنگ، عملکرد کلاویه ها و اینکه آیا برخی از کلاویه ها به طرز وحشتناکی ناهماهنگ هستند را تست کنید. در صورتی که گزینه مطلوبی نبود، از خرید آن صرف نظر کنید. پیشنهاد می کنیم حتما برای آگاهی بیشتر راهنمای خرید پیانو دست دوم را مطالعه کنید.

چگونه بفهمم که یک پیانو خوب است؟

این یک سوال خیلی خوب است. اگر تجربه کافی در مورد خرید پیانو ندارید، ممکن است سخت باشد که بفهمید به دنبال چه چیزی هستید.

توصیه می شود حتماً به یک فروشگاه پیانو بروید و تا حد امکان پیانوهای بیشتری را امتحان کنید. اگر می توانید، یک نفر با تجربه را همراه خود ببرید.

با فروشندگان فروشگاه های مختلف صحبت کنید. اگر آنها علایق شما را متوجه شوند، سعی می کنند بهترین گزینه را به شما پیشنهاد داده و وقت صرف می کنند تا تفاوت های بین سازها را توضیح دهند.

آیا پیانوهای آکوستیک بهتر از پیانوهای دیجیتال هستند؟

شاید 20 سال قبل همه نوازندگان بدون شک پیانوی آکوستیک را برتر می دانستند. اما اکنون این موضوع در همه موارد صدق نمی کند. همیشه پیانیست هایی وجود دارند که فکر می کنند پیانوهای آکوستیک برتر هستند. در واقع، پیانوهای دیجیتال هرگز با صدای آکوستیک مطابقت دقیق ندارند؛ با این حال، پیانوهای دیجیتال، ارزان تر هستند و برای شروع گزینه بسیار مناسبی هستند.

پیانوهای دیجیتال حس خوبی را به نوازنده منتقل می کنند و در ضمن، صدایی عالی داشته، جمع و جور و پر از امکانات جدی هستند. بنابراین، در حالی که پیانیست‌های باتجربه و حرفه‌ ای باید حتماً یک پیانوی آکوستیک را خریداری کنند، یک نوازنده تازه کار نیازی به پیانوی آکوستیک ندارد.

آیا پیانوهای قدیمی دست دوم و استفاده شده ارزش خرید دارند؟

این واقعاً به شرایط خاص پیانو بستگی دارد. کیفیت پیانو، موضوع تعیین کننده ای است که باید هنگام خرید، به آن توجه کنید. فاکتورهایی همچون سال های مورد استفاده، نگهداری و مارک پیانو در تعیین جواب سوال شما موثر هستند. سلولیکس، انواع پیانوهای دست دوم و آکوستیک را عرضه می کند و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما تماس حاصل نمایید.

کدام پیانو برای من بهتر است؟

این بستگی به خود شما دارد. آیا تازه کار هستید؟ پس بهتر است از یک پیانوی دیجیتال استفاده کنید. اگر به دنبال یک پیانو برای شروع پیانونوازی هستید که ضمن قیمت مناسب، قابل حمل باشد و بتواند برای مدتی مناسب پاسخگوی نیازهای شما باشد، استفاده از پیانوی دیجیتال توصیه می شود.

در نقطه مقابل، اگر شما یک حرفه ای هستید که اصول نوازندگی را به خوبی می دانید و به دنبال پیانویی هستید که از آن برای ضبط یک موسیقی حرفه ای، استفاده در کنسرت ها و گردهمایی ها استفاده کنید، سرمایه گذاری برای تهیه یک پیانو آکوستیک، ایده ای عالی است.

در این مقاله سعی داشتیم به مهم ترین نکات، هنگام خرید انواع پیانو دیجیتال و آکوستیک بپردازیم. بهترین ایده برای خرید یک پیانوی عالی، استفاده از تجربیات یک متخصص این حوزه است. پس توصیه می شود به هنگام خرید یک پیانو، تنها نباشید و از یک فرد کاربلد بخواهید در کنار شما باشد تا پس از بررسی های لازم، بهترین و ایده آل ترین گزینه را خریداری کنید.

iwlseo
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *